22e Int. NSU Treffen
16-20 mei 2002


Tekening Rudolf Griffel ± 1957 uit het boek van Arthur Westrup 1995


Kaft van het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995 in relatie tot NSU


Uitleg hoe en wanneer de NSU camping is ontstaan in 1955


Pagina uit het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995


Pagina uit het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995


Pagina uit het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995


Pagina uit het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995


Tekening ± 1958 Rudolf Griffel uit het 40-jarig jubileumboek UNION LIDO 1995


Sticker ontvangen na inschrijving Cavallino 16 mei 2002, thuis op een doos geplakt.


Vakantievoorbereiding met hotelboeking.


32e Int. NSU Treffen Neckarsulm Duitsland 2012

Verslag 22e Int. NSU Treffen Cavallino Italië
16-20 mei 2002

Met de NSU TT van Amsterdam naar Cavallino Italië.

Deze keer ook de kampeerspullen bij ons voor onderweg, maar overnacht tijdens het NSU Treffen in het LIDO Hotel, omdat we op 20 mei 25 jaar getrouwd waren.

Met de NSU TT vertrokken Gon en ik op zondagmiddag 12 mei via Oberhausen richting Dortmund. In de namiddag werd het noodweer en de regen kwam met bakken naar beneden. De Autobahn betekent voor veel bestuurders keihard rijden en daar kwamen we vrij snel achter toen in de stromende regen een Jaguar, die ons eerst voorbij snelde, nogal verongelukt in de rechter berm terechtgekomen was. Met de ruitenwissers op stand 2 bleef het zicht heel beperkt, dus hebben we maar een hotelletje bezocht en parkeerde de TT in een ondergrondse garage. De volgende dag naar het zuiden op de Sauerland Autobahn naar Frankfurt, dan Würzburg en Ulm. Echt een mooie snelweg om naar het zuiden te rijden. De volgende dag verder naar het zuiden en dan kom je via een lange tunnel in Oostenrijk en daar ben je echt in een andere wereld, wat een geweldige bergen. De wegen worden wel wat smaller en vragen ook wat euro-tol. Door de Brennerpas kom je in Italië en wil je een beetje opschieten dan is het wederom tol betalen. Via Bolzano zijn we bij Rovereto de snelweg afgegaan na betaling van de tol, de S 46 op, de kortste weg richting Venetië. Op de kaart waren inderdaad de 2 pijltjes bergopwaarts te onderscheiden. Het werd erg smal en soms stijl tot 14%. Dat is even wennen maar echt fantastisch. We hadden mooi weer en waren echt aan kamperen toe, maar al snel bleek dat dit tussen deze bergen niet ging. Voor alle zekerheid een pompstationnetje aangedaan en dan blijkt er alleen gewone benzine te zijn en dat spul werkt ook in de NSU TT. Na een poosje rijden we een gehucht binnen met de naam Foxi en hebben gegeten en overnacht in Gasthof Alla Lanterna en in het wapen staat FOX. Genoeg reden om voor een overnachting te informeren. Het bleek een echt motorfiets Gasthof te zijn en ze hadden nog een fantastische hotelkamer en onze eerste echte Italiaanse maaltijd met macaronie vooraf werd gegeten in een zaaltje met zo'n 30 motorrijders. Er werd eenmaal gekookt, één maaltijd 4 gangen, fantastisch en lekker. De volgende dag met de talrijke haarspelden naar beneden het dal in en verder via smalle wegen naar Jeselo en tot slot Cavallino. Als je 2 dagen in Italië gereden hebt kom je er achter dat er verkeersregels en Italianen zijn. Beide hebben niets met elkaar te maken. Maakt niet uit wat er aangegeven staat of geschilderd is, enkele ononderbroken streep of een dubbele streep, verkeerslichten, borden met een snelheid erop, alles wordt grof overtreden. Het is een feest om er te rijden. Ritsen, bluffen, kleven, voorrang nemen, geen richting aangeven, de idiote rotondes, het is niet te beschrijven en je moet gewoon anticiperen anders maak je brokken. Dan merk je dat zo'n NSU een fantastisch zicht rondom heeft met heel weinig dode hoek en heel wendbaar en temperamentvol is. Het NSU Treffen werd op zaterdag officieel geopend door Stefano Zublasting en de heer Vok in de conferentiezaal, waar een tentoonstelling van motorfietsen brommers, schaalmodellen, foto's en Wankelmodellen stonden opgesteld. De liefhebbers van het sportieve rijden konden op het kart-circuit hun hart ophalen. Niet alleen de TT's, maar ook motoren, zijspan, Cavallino, Prinz III en 4, SportPrinz, Spider en zelfs de Ro 80 lieten zien wat mogelijk was.

Op de terugreis langs het Gardameer en in Ingolstadt de bezichtiging van een tentoonstelling met ook NSU's en in Neckarsulm de nieuwbouw AUDI FORUM Neckarsulm en het oude hoofdkantoor NSU tot 1969. Daarna AUDI-NSU en ten slotte AUDI met de NSU GmbH.
Foto's genomen met m'n eerste digitale kamera, SONY DSC-S85.

Hans Homburg

Onderweg in Italië op 14 mei 2002 19:42 Gasthof Alla Lanterna in Foxi.
Bij de inschrijving op 16 mei 2002 om 13:13. 21 mei 2002 - Na het NSU Treffen met de boot naar het eiland Burano, waar naaldkant wordt gemaakt. Foto's van de terugreis richting Gardameer.